Allmänna villkor
Så blir du kund hos Jevelia
Genomför ett köp på www.jevelia.se så är du kund hos Jevelia. Du kan välja att öppna ett konto eller handla som gäst utan konto på www.jevelia.se
Eget konto
Med ett eget konto hos Jevelia får du många fördelar. Du kan enkelt logga in och se din orderhistorik Om du har ett konto kan du se orderhistoriken och kan också redigera dina kontouppgifter samt göra ett byte eller retur.
Garanti
Jevelias produkter omfattas av sedvanlig konsumentgaranti mot material- eller fabrikationsfel. Är du inte nöjd med en produkt eller upplever problem är du alltid välkommen att kontakta oss på kundtjänst på Kontakta oss.
Angivna priser
Samtliga priser på jevelia.se är angivna i svenska kronor och inkl. 25 % moms. I kassan får du alltid reda på vad dina produkter kostar innan du sänder iväg din order. (Fraktkostnaden är normalt 59 kronor per beställning. Vid köp över 500 kronor fraktfritt). Just nu levereras alla leveranser fraktfritt inom Sverige!
Betalning med Stripe. Betalning sker enkelt och tryggt med Stripe. Du behöver inte ha ett konto hos Stripe sedan tidigare för att kunna betala. Slutför köpet direkt med VISA, MasterCard. American Express, Klarna Google Pay eller Apple Pay. Med Klarna kan du också välja mellan att betala idag, om 30 dagar eller att delbetala över 6-12 månader.
Stripe håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik. Flera miljoner personer har använt Stripe som är en välkänd betallösning på internet världen över. Läs mer här: www.stripe.com
Fakturabetalning via Klarna
För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.
Vid försenad betalning skickas en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift tillkommer. Klarna debiterar även dröjsmålsränta från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift tillkommer. Klarna förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet. Läs mer på klarna.com/se
Retur
Är du av någon anledning inte nöjd med din produkt kan du enkelt göra en returansökan på vår webbplats.
Glöm inte att ange anledningen till returen och skriv ditt önskemål om en annan produkt i meddelandeboxen.
För att bytet/returen ska bli godkänt ska produkten vara oanvänd och returneras i oförändrat skick. Produkten ska förpackas i den ursprungliga förpackningen med tillhörande omslag och eventuella tillbehör som ingick i leveransen.
Så gör du en retur:
Logga in på "Mina sidor"
Klicka på "Beställningar"
Fyll i "Returansökan"
Information om ångerrätt
Enligt vår Kundnöjdgaranti och Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.
Vill du helt enkelt ångra ditt köp meddelar du Jevelia och anger denna anledning på www.jevelia.se/Mina sidor/Beställningar/Returansökan,
Där skriver du i meddelandeboxen att du vill att ordersumman återbetalas. Om du har ångrat ditt köp och returnerat produkten återbetalar Jevelia dig erlagd betalning. Beroende på vilket kreditkortsföretag eller bank du använder tar det mellan 3 – 25 dagar tills återbetalningen finns på ditt konto. Returfrakten bekostas av dig och du ansvarar för försändelsens leverans. Skicka ej försändelsen med postförskott eller efterkrav. Glöm inte att spara ditt inlämningskvitto du får på postkontoret. Har du eventuella frågor kring din retur kan du kontakta oss via formuläret: Kontakta oss.
PUL
Vi hanterar samtliga kunduppgifter på ett ansvarsfullt sätt och skickar aldrig uppgifter om våra kunder vidare till tredje part.
Bilder och texter på jevelia.se Copyright Gestaltaren Mälardalen 2012-2025